Показать сокращенную информацию

Text as a unit of teaching russian as a foreign language: a lexical and grammar approach

dc.contributor.advisorThe process of understanding and comprehension the information in a foreign language occupies one of the leading positions in foreign language education. The main source of information in a foreign language is the text, the content of which can not only enhance the students’ motivation in communication, but is also the center of their professional interests. The main criteria for the selection of educational texts are based on the basic principles, including authenticity, awareness, relevance, educational value. Special attention in the article is drawn to the exercises that contribute to better understanding of the text content.
dc.contributor.authorМельникова, Т. Н.
dc.contributor.authorХоронеко, С. С.
dc.date.accessioned2022-09-22T07:56:04Z
dc.date.available2022-09-22T07:56:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://rep.bsmu.by/handle/BSMU/36145
dc.descriptionМельникова, Т. Н. Текст как единица обучения русскому языку как иностранному: лексико-грамматический подход [Электронный ресурс] / Т. Н. Мельникова, С. С. Хоронеко // Актуальные проблемы довузовской подготовки : материалы VI междунар. науч.-метод. конф., Минск, 27 мая 2022 г. / под. ред. Н. К. Альховика. - Минск : БГМУ, 2022. – С. 191-196.ru_RU
dc.description.abstractРассматривается вопрос о единицах обучения языку и речи. Показано, что текст системно аккумулирует и репрезентирует все лексикограмматические особенности русского языка. Предлагается краткий обзор и описание трудностей на начальном этапе: субъектно-предикатные отношения, отсутствие формального субъекта, понимание логического субъекта, отсутствие вербоцентризма, синтаксическая асимметрия, непрямой порядок слов, глагольное управление, инфинитивные конструкции.
dc.description.abstractThe question of the units of teaching language and speech is considered. It is shown that the text systematically accumulates and represents all the lexical and grammatical features of the Russian language. A brief review and description of the difficulties at the initial stage is offered: subject-predicate relations, absence of a formal subject, understanding of the logical subject, absence of verbocentrism, syntactic asymmetry, indirect word order, verb control, infinitive constructions.
dc.language.isoruru_RU
dc.titleТекст как единица обучения русскому языку как иностранному: лексико-грамматический подходru_RU
dc.titleText as a unit of teaching russian as a foreign language: a lexical and grammar approach
dc.typeArticleru_RU


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию