Оценка эффективности подготовки врачей-интернов к лицензионному тестовому экзамену «КРОК 3. Общая врачебная подготовка» в период пандемии COVID-19 (анализ результатов анонимного анкетирования)
Evaluation of the efficiency of preparation of inters for the licensed integrated exam «KROK 3. General medical training» in a pandemic COVID-19 (analysis results of anonimous survey)
Аннотации
Анонимный опрос интернов разных специальностей о качестве подготовки к лицензионному интегрированному экзамену «КРОК 3. Общая медицинская подготовка» в Буковинском государственном медицинском университете проводился с использованием Google формы. Основная цель анкетирования заключалась в оценке эффективности подготовки интернов к лицензионному экзамену «КРОК 3. Общая медицинская подготовка» в условиях дистанционного обучения. Показано, что в целом интерны положительно оценивают качество дистанционного обучения для сдачи данного экзамена. Большинство их отмечает высокую эффективность онлайн консультаций преподавателей и экспертов по созданию тестов при подготовке к экзамену. По мнению 28,8% интернов, наиболее эффективным компонентом подготовки к экзамену «КРОК 3. Общая медицинская подготовка» было обучение по программе модуля «Неотложные состояния», 45,2% отметили тематические консультации, проводимые преподавателями клинических кафедр непосредственно перед экзаменом, и, по мнению 26,0% респондентов, лучшей составляющей стала подготовка к ректорским контрольным работам. An anonymous survey of interns of the different speciality on the quality of training interns for the licensed integrated exam «KROK 3. General medical training» at the Bukovinian State Medical University was conducted using the Google form. The main purpose of the survey was to assess the effectiveness of training interns for the licensed test exam "KROK 3. General medical training" in the context of distance learning. It is shown that interns positively assess the quality of training in a distance form for passing this exam. Most interns point to the effectiveness of online consultations of teachers and experts of creating tests in preparation for the exam. According to 28.8% of interns, the most effective component of preparation for the LIE "KROK 3. General medical training" was training on the program of the module "Emergencies", 45,2% noted thematic consultations conducted by teachers of the department immediately before the exam, and according to 26.0% of respondents, the best component was preparation for rector's tests. An anonymous survey of interns of the different speciality on the quality of training interns for the licensed integrated exam «KROK 3. General medical training» at the Bukovinian State Medical University was conducted using the Google form. The main purpose of the survey was to assess the effectiveness of training interns for the licensed test exam "KROK 3. General medical training" in the context of distance learning. It is shown that interns positively assess the quality of training in a distance form for passing this exam. Most interns point to the effectiveness of online consultations of teachers and experts of creating tests in preparation for the exam. According to 28.8% of interns, the most effective component of preparation for the LIE "KROK 3. General medical training" was training on the program of the module "Emergencies", 45,2% noted thematic consultations conducted by teachers of the department immediately before the exam, and according to 26.0% of respondents, the best component was preparation for rector's tests.
Библиографическое описание
Хильчевская, В. С. Оценка эффективности подготовки врачей-интернов к лицензионному тестовому экзамену «КРОК 3. Общая врачебная подготовка» в период пандемии COVID-19 (анализ результатов анонимного анкетирования) [Электронный ресурс] / В. С. Хильчевская // Современные технологии в медицинском образовании : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. мед. ун-та, Республика Беларусь, г. Минск, 1-5 ноября 2021 г. / под ред. С.П. Рубниковича, В.А. Филонюка. – Минск, 2021. – С. 2164-2167. – 1 электрон. опт. диск (CD-ROM).